Innowacje szansą na rozwój firm
Tylko niewiele ponad 20 proc. polskich przedsiębiorstw wprowadza innowacje
Średnia w Unii wynosi 39,5 proc., a w Niemczech to ponad 70 proc. – Innowacje rozumiemy jako nakłady na badania i rozwój, a przecież to szersze zjawisko. To też unowocześnienie produktu, choćby dodanie do jogurtu nowego składnika, zmiana metodologii marketingowej czy zaproponowanie nowej usługi – mówi Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, ekspert PKPP Lewiatan.
Z badania Lewiatana i Deloitte wynika, że firmy zatrudniające ponad 250 osób zmieniają nastawienie – wiedzą, że nie uda im się poprawić jakości, jeśli nie wprowadzą innowacyjnych rozwiązań. – Coraz częściej oceniają inwestycje w innowacje jako strategiczne – dodaje Starczewska-Krzysztoszek.
PKPP Lewiatan z BRE Bankiem i Dun and Bradstreet po raz piąty przygotowuje ranking najbardziej innowacyjnych firm w Polsce. „Rz” jest partnerem tego projektu. By wziąć udział w badaniu, należy do 20 sierpnia wypełnić ankietę dostępną na stronie www.pkpplewiatan.pl lub www.innowacyjnefirmy.pl.