Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Start dla stacji, stop dla wagonów

27 października 2010 | Życie Warszawy | kmaj

Jest pozwolenie na budowę szybu startowego dla tarczy drążącej metro na Powiślu. Ale są też dwa odwołania, które zablokowały przetarg na 210 wagonów.

Urząd Dzielnicy Śródmieście wydał wczoraj zgodę na budowę stacji obok tunelu Wisłostrady i Centrum Nauki Kopernik. Stąd wystartuje tarcza TBM, która wydrąży tunel pod Wisłą aż do Dw. Wileńskiego. W ciągu dwóch tygodni wykonawca ma wejść na budowę.

Według rzecznika koncernu Astaldi Mateusza Witczyńskiego, w listopadzie zaczną się przekładki urządzeń podziemnych (jeśli pozwoli na to zima). Budowa na Powiślu nie spowoduje utrudnień dla kierowców ani pasażerów.

Gorzej idzie zakup taboru. Dwaj producenci – hiszpański koncern CAF i czesko-rosyjskie konsorcjum Skody i Wagonmaszu – złożyli wnioski do Krajowej Izby Odwoławczej w sprawie przetargu na 210 wagonów metra. Chcą unieważnić powierzenie przez ratusz kontraktu za 1 mld 69 mln zł konsorcjum firm Siemens i Newag Nowy Sącz.

KIO powinna rozpatrzyć odwołania w ciągu 15 dni. Pierwsze z 210 wagonów mają trafić do stolicy w czwartym kwartale 2012 roku, a ostatnie – przed końcem 2013 roku.

Brak okładki

Wydanie: 8763

Spis treści
Zamów abonament