Wydatki marketingowe trzeba udowodnić
Spółka nie może zaliczyć do kosztów zapłaty za dane usługi, jeśli nie przedstawi przekonujących dowodów, że zostały one wykonane
Nie wystarczy powiązanie tych nakładów z uzyskanym przychodem.
Wynika tak z wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z 23 lipca 2010 r.
Sprawa dotyczyła spółki, która zajmuje się sprzedażą maszyn górniczych i kombajnów dla kopalń. Nie ma własnego działu marketingu, więc wykonanie tego typu usług zleca firmom zewnętrznym, a wydatki poniesione na ten cel zalicza do kosztów uzyskania przychodów.
Na potwierdzenie wykonania usług marketingowych przedłożyła m.in. faktury wystawione przez zleceniodawców oraz zawarte z nimi wcześniej kontrakty o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta