Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

TBM, czyli tak budujemy metro

07 lutego 2011 | Życie Warszawy | Konrad Majszczyk
Tarcza TBM zastosowana przy budowie linii C w Rzymie
źródło: astaldi
Tarcza TBM zastosowana przy budowie linii C w Rzymie

Budynki będą najeżone czujnikami, a tarcze TBM wyposażone w echosondy. Mieszkańcy boją się drgań, a wykonawca niewybuchów z czasów Powstania Warszawskiego

Tunele drugiej linii metra powstaną przy użyciu trzech tarcz TBM. Mają się one przebijać w tempie kilkunastu metrów na dobę przez stołeczne piaski, wapienie, iły, skały polodowcowe i tzw. kurzawkę. Superkret drąży tunel, a jednocześnie zabezpiecza go betonową obudową. TBM to urządzenie o długości 120 metrów i wysokości kilku pięter.

Przejście takich gigantów pod...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8846

Spis treści
Zamów abonament