Za przeprowadzkę płaci wynajmujący
Dla największych klientów – logo na fasadzie budynku czy nawet zmiana nazwy biurowca. Dla mniejszych – wakacje czynszowe
– Najemcy powierzchni biurowych nadal mogą liczyć na typowe zachęty finansowe ze strony właścicieli biurowców, np. okresy wolne od czynszu lub budżety na aranżację zajmowanej powierzchni. Trzeba jednak pamiętać, że ze względu na rosnącą pozycję wynajmującego wartość zachęt finansowych powoli się obniża – mówi Łukasz Kałędkiewicz, dyrektor działu powierzchni biurowych w firmie doradczej CB Richard Ellis.
Im dłuższa umowa najmu biura, tym bonus bardziej atrakcyjny. – Firmy ze statusem najemcy flagowego mogą liczyć na logo na fasadzie budynku, a w pojedynczych przypadkach nawet na zmianę nazwy biurowca na powiązaną z nazwą najemcy. Dobrym przykładem jest tu budynek Deloitte House – wyjaśnia Kałędkiewicz.
Jedną z często stosowanych zachęt dla najemców mogą być wakacje czynszowe.
– To...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)

