Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kawiarnie planują debiut na rynku publicznym

28 lutego 2011 | Ekonomia | mmzz

Green Coffee, polska sieć kawiarni, chce poszukać pieniędzy na dalszą ekspansję na rynku kapitałowym

W maju Green Coffee wejdzie na NewConnect. – W ten sposób chcemy pozyskać środki na rozwój. W ciągu dwóch lat chcielibyśmy co najmniej podwoić liczbę kawiarni – mówi Adam Ringer, założyciel i szef Green Coffee w Polsce. Średnio otwarcie nowego lokalu to koszt 750 tys. zł.

– Spółka wyemituje w tym celu nowe akcje – 30 proc. wartości kapitału – mówi Krzysztof Ciesielski z BDO, firmy zajmującej się wprowadzeniem Green Coffee na NewConnect.

Pierwszy bar kawowy tej firmy został otwarty w styczniu 2003 roku w  centrum Warszawy. Aktualnie firma posiada osiem kawiarni. Zdaniem Ringera w Warszawie jest miejsce na jeszcze 15 – 20 takich lokali. Następnym krokiem będzie ekspansja poza stolicą Polski.

W 2010 roku kawiarnie Green Coffee miały milion klientów. Przychody spółki w zeszłym roku wyniosły 8,7 mln zł, a zysk netto 241 tys. zł.

 

Brak okładki

Wydanie: 8864

Spis treści

Pierwsza strona

Zamów abonament