W okresie zawieszenia działalności można odliczać koszty
Czasowa przerwa w funkcjonowaniu firmy nie zwalnia przedsiębiorcy ze stałych opłat, jak np. podatek od nieruchomości, czynsz czy raty leasingu. Może je uznać je za koszt uzyskania przychodu w zeznaniu rocznym.
Organy podatkowe nie kwestionują odliczenia wydatków, do których ponoszenia przedsiębiorca zobowiązał się jeszcze przed okresem zawieszenia. Potwierdza to m.in. interpretacja Izby Skarbowej w Warszawie z 30 września 2011 r. (IPPB1/ 415-596/11-4/JB).
Nie ma zaliczek
Sprawa dotyczyła podatnika, który 1 czerwca 2011 r. zawiesił prowadzenie firmy. Wcześniej, w styczniu 2011 r., zarejestrował umowy leasingu operacyjnego samochodów wykorzystywanych w prowadzeniu tej działalności. Pomimo zawieszenia działalności na wnioskodawcy spoczywa obowiązek zapłaty za czynsz, związany z długoterminowym charakterem umów. W przypadku ich zerwania musiałby płacić kary umowne.
Przedsiębiorca zapytał, czy wydatki ponoszone z tytułu rat leasingowych w okresie zawieszenia działalności gospodarczej może zaliczać do kosztów uzyskania przychodów. Organ podatkowy odpowiedział, że zgodnie z art. 14a ust. 1 ustawy o swobodzie działalności...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta