Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Tylko próbki i prezenty nie będą opodatkowane

27 marca 2013 | Prawo | Przemysław Wojtasik
Krzysztof Budasz
źródło: archiwum prywatne
Krzysztof Budasz

Firmy przekazujące klientom materiały reklamowe i towary do testowania muszą skorygować zasady prowadzenia akcji promocyjnych.

Jaki towar stanowi próbkę i czy drukowane materiały informacyjne mogą być prezentami – te dylematy będą musiały rozwiązać firmy po 1 kwietnia. Wtedy wchodzi w życie nowelizacja ustawy o VAT zmieniająca zasady rozliczania nieodpłatnie przekazywanych towarów.

Przypomnijmy, że z reguły w wypadku tej czynności trzeba zapłacić VAT (jeśli przy nabyciu towarów, a po 1 kwietnia także wytworzeniu, przysługiwało odliczenie). Obecne wyjątki to przekazywanie próbek, drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych oraz prezentów o małej wartości.

Nowa definicja

Co się zmieni od 1 kwietnia? Choćby definicja próbki. Zgodnie z nowymi przepisami jest to egzemplarz towaru lub jego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9497

Wydanie: 9497

Spis treści
Zamów abonament