Tylko próbki i prezenty nie będą opodatkowane
Firmy przekazujące klientom materiały reklamowe i towary do testowania muszą skorygować zasady prowadzenia akcji promocyjnych.
Jaki towar stanowi próbkę i czy drukowane materiały informacyjne mogą być prezentami – te dylematy będą musiały rozwiązać firmy po 1 kwietnia. Wtedy wchodzi w życie nowelizacja ustawy o VAT zmieniająca zasady rozliczania nieodpłatnie przekazywanych towarów.
Przypomnijmy, że z reguły w wypadku tej czynności trzeba zapłacić VAT (jeśli przy nabyciu towarów, a po 1 kwietnia także wytworzeniu, przysługiwało odliczenie). Obecne wyjątki to przekazywanie próbek, drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych oraz prezentów o małej wartości.
Nowa definicja
Co się zmieni od 1 kwietnia? Choćby definicja próbki. Zgodnie z nowymi przepisami jest to egzemplarz towaru lub jego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta