Wiele dróg do sukcesu w biznesie
Pasjonaci – tak można określić ludzi, którzy zostali zauważeni w konkursie „Mikroprzedsiębiorca roku”.
Konkurs jest organizowany od dziewięciu lat. Właśnie trwa jego kolejna edycja. Dotychczasowi laureaci czy wyróżnieni wymyślili swój sposób na rozwój. Dla jednych jest to genetyka czy zaawansowane techniki informatyczne, dla innych powrót do tradycyjnych receptur lub nowatorski sposób na prowadzenie warsztatu rzemieślniczego.
Małe firmy też potrzebują strategii
W Polsce istnieje i działa ponad 1,5 miliona najmniejszych firm, w których pracuje do dziewięciu osób. To one, jak wynika z różnych badań, najbardziej elastycznie reagują na zmiany na rynku, ale też najbardziej zagrożony jest ich rozwój, gdy w tarapaty wpadają więksi kontrahenci. Dlatego dla małych firm ważne jest opracowanie strategii rozwoju oraz znalezienie własnej niszy rynkowej. To zwiększa prawdopodobieństwo, jeśli nie rozwoju, to przetrwania w czasach spowolnienia.
Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowym od czterech lat prowadzi badania sektora najmniejszych firm. I tak jak dwa lata temu większość firm przyznała, że od 2008 roku zmniejszyły się ich obroty i dochody, tak co piąta chciała wykorzystać kryzys, by rozwijać firmę. Podobnie okazało się rok temu – 19 proc. szefów mikrofirm określiło się jako „prorozwojowi optymiści" . Z innych badań (w tym PKPP...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta