Szał internetowych zakupów dopiero przed nami
Szybki rozwój zakupów internetowych sprawił, że doskonale rozwijają się firmy kurierskie oraz przesyłki drobnicowe. Polski rynek kurierski wart jest ok. 4 mld zł i walczą o niego nie tylko uznani gracze, ale i nowe podmioty, które wykorzystują do zdobycia klientów nową technologię.
Najszybciej rozwijającym się rynkiem handlowym jest sprzedaż w Internecie. Jego wartość w 2012 roku przekroczyła bilion dol. - dla podkreślenia - mówimy tylko o sprzedaży do klientów, czyli rynku B2C! Firma eMarketer szacuje, że dwucyfrowy wzrost tego rynku utrzyma się w najbliższych latach, a największą dynamikę wykażą kraje azjatyckie, które w tym roku mogą wyprzedzić USA pod względem wielkości sprzedaży. W USA ten rynek w ostatnich trzech latach zwiększył się o blisko 25 proc., do niemal 385 mld dol. w ub. r., w Chinach powiększył się ponad trzykrotnie, do niecałych 182 mld dol. W Wielkiej Brytanii i Niemczech wzrost wyniósł 30 proc., osiągając w 2012 roku (odpowiednio) 141 i 53 mln dol. Dynamika wzrostu w Japonii przekraczała 25 proc. W sieci kupują miliardy osób....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta