Wódka traci w kryzysie
W pierwszym kwartale 2013 roku sprzedaż wódki czystej zmalała o 4 proc. Kolejne miesiące nie przyniosą przełomu.
– Kryzys i pogorszenie nastrojów konsumenckich nie sprzyjają kupowaniu wódki, którą w Polsce pije się głównie przy okazji imprez towarzyskich – mówi „Rz" Grzegorz Chojnacki, przewodniczący rady nadzorczej Polmosu Bielsko-Biała.
Powodów do częstego wznoszenia toastów zabrakło Polakom w pierwszym kwartale 2013 r. Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że wydali wówczas na wódkę około 2,5 mld zł, o niemal 3 proc. mniej niż rok wcześniej. Sprzedaż najpopularniejszej w naszym kraju czystej zmalała w tym samym czasie o 4 proc., do niemal 1,9 mld zł.
Kolejne miesiące nie przyniosą raczej ożywienia na krajowym rynku wódki.
– Czasy, gdy w Polsce udało się sprzedać wszystko na pniu, już się skończyły. W najbliższym czasie na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta