Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wódka traci w kryzysie

29 kwietnia 2013 | Ekonomia | Beata Drewnowska
Wydatki idą w dół
źródło: Rzeczpospolita
Wydatki idą w dół

W pierwszym kwartale 2013 roku sprzedaż wódki czystej zmalała o 4 proc. Kolejne miesiące nie przyniosą przełomu.

– Kryzys i pogorszenie nastrojów konsumenckich nie sprzyjają kupowaniu wódki, którą w Polsce pije się głównie przy okazji imprez towarzyskich – mówi „Rz" Grzegorz Chojnacki, przewodniczący rady nadzorczej Polmosu Bielsko-Biała.

Powodów do częstego wznoszenia toastów zabrakło Polakom w pierwszym kwartale 2013 r. Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że wydali wówczas na wódkę około 2,5 mld zł, o niemal 3 proc. mniej niż rok wcześniej. Sprzedaż  najpopularniejszej w naszym kraju czystej zmalała w tym samym czasie o 4 proc., do niemal 1,9 mld zł.

Kolejne miesiące nie przyniosą raczej ożywienia na krajowym rynku wódki.

– Czasy, gdy w Polsce udało się sprzedać wszystko na pniu, już się skończyły. W najbliższym czasie na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 9524

Spis treści
Zamów abonament