Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

W handlu też czas na zmiany

29 kwietnia 2013 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz
Podczas konferencji zorganizowanej przez „Rz” eksperci dyskutowali  o podejściu branży FMCG do innowacji
autor zdjęcia: Mateusz Dąbrowski
źródło: Rzeczpospolita
Podczas konferencji zorganizowanej przez „Rz” eksperci dyskutowali o podejściu branży FMCG do innowacji
Andrzej Gantner
autor zdjęcia: Mateusz Dąbrowski
źródło: Rzeczpospolita
Andrzej Gantner
Grzegorz Purzycki
autor zdjęcia: Mateusz Dąbrowski
źródło: Rzeczpospolita
Grzegorz Purzycki
Andrzej Kowalski
autor zdjęcia: Mateusz Dąbrowski
źródło: Rzeczpospolita
Andrzej Kowalski
karol Stec
autor zdjęcia: Mateusz Dąbrowski
źródło: Rzeczpospolita
karol Stec

Branża walczy ze spowolnieniem, ale mimo silnej konkurencji musi również stawiać na innowacje.

Spowolnienie gospodarcze to tylko jeden z problemów, z jakimi dzisiaj zmaga się branża – zarówno jeśli chodzi o firmy handlowe, jak i producentów. Systematycznie spada liczba sklepów, których jest wciąż ok. 120 tys., choć wzrosty widać jedynie w segmencie tzw. handlu nowoczesnego czy hiper-, supermarketów oraz dyskontów.

Liczba tradycyjnych, niewielkich sklepów systematycznie spada nawet o kilka tysięcy rocznie. Jednocześnie w przypadku tego segmentu coraz więcej handlowców rezygnuje z pełnej niezależności i wchodzi do umacniających swoją pozycję grup franczyzowych. Firmy dzięki pracy w grupie uzyskują znaną markę i jednocześnie znacznie lepsze warunki zakupowe, co pozwala im intensywniej konkurować z liderami rynku. Dodatkowo nawet w trudnych czasach wiele przedsiębiorstw musi myśleć o unowocześnianiu produkcji, aby nie zostać w tyle za konkurencją. Jednocześnie starają się optymalizować koszty, ponieważ oszczędzający na każdym kroku konsumenci częściej zwracają uwagę na ceny. Tym zagadnieniom poświęcona była konferencja „Rz" o rynku dóbr szybkozbywalnych.

Wyzwania dla handlu

– Branża jest dzisiaj bardzo konkurencyjna, ale jednocześnie mocno zdywersyfikowana, co pozwala jej reagować na różne rynkowe zawirowania, z jakimi mamy do czynienia choćby obecnie – mówi Karol Stec z Polskiej Organizacji Handlu i...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 9524

Spis treści
Zamów abonament