Centra ważne dla gospodarki
Choć powstaje coraz mniej galerii, to otwierane w nich sklepy tworzą niemal 7 proc. polskiego PKB.
Centra handlowe na stałe zmieniły sposób robienia zakupów w naszym kraju. Zaczęły się pojawiać w drugiej połowie lat 90. i spowodowały rewolucyjne zmiany – wielu konsumentów potrafi w nich spędzać całe dnie. W jednym miejscu można zrobić zakupy, pójść do restauracji czy kina.
Z danych Polskiej Rady Centrów Handlowych wynika, że na koniec czerwca 2013 r. w Polsce działało już ponad 400 galerii o łącznej powierzchni najmu brutto 9,4 mln mkw. W porównaniu z danymi z poprzedniego półrocza pojawiło się dziewięć nowych centrów – największe w tej grupie to Europa Centralna w Gliwicach z 67 tys. mkw. i Galeria Solna w Inowrocławiu z 31 tys. mkw. powierzchni najmu brutto.
110,1 mld zł wyniosły łączne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta