Komórka i tablet zamiast sklepowej lady
Wartość polskiego m-commerce ma osiągnąć w tym roku pół miliarda złotych.
Już dziś 2 na 3 kupowane telefony w Polsce są smartfonami, 5 milionów osób korzysta z Internetu mobilnego, a średnio na mieszkańca przypada 1,4 karty SIM wynika z badania „M-commerce w praktyce 2013", które przeprowadziła w maju 2013 r. agencja Praktycy.com na zlecenie serwisu mGenerator.pl.
Według szacunków wartość rodzimego rynku m-commerce ma osiągnąć w tym roku 0,5 mld zł. Mimo tak pozytywnych informacji polskie sklepy internetowe nie są jeszcze gotowe na nadchodzące zmiany.
– Bieżący rok przyniesie duże zmiany na rynku handlu mobilnego w Polsce – uważa Piotr Krawiec z mGenerator.pl. – Co prawda statystycznie właściciele polskich e-sklepów zaczynają dopiero interesować się handlem mobilnym. Jednak może zachęcą ich do tego fakty dotyczące potencjału rynku m-commerce w Polsce. Na chwilę obecną inwestycja w mobilną stronę, aplikację czy sklep może wydawać się jedynie atrakcyjnym wyróżnikiem na tle konkurencji. Jednak, jak pokazuje przykład rynków...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta