Miliardy złotych na nowe sklepy
handel | Nawet do 6 miliardów złotych rocznie zamierzają wydawać w kolejnych latach sieci w Polsce. Przeznaczą je głównie na otwieranie mniejszych placówek.
W ciągu ostatnich 20 lat zagraniczne sieci handlowe zainwestowały już w Polsce ponad 50 mld dol., i to nie wliczając do tej kwoty wydatków na nowe centra handlowe. Choć rynek wydaje się już pękać w szwach, nowe sklepy nadal powstają.
– Firmy inwestują w już działające placówki, uruchamiając różnego typu usługi dodatkowe, odnawiają też starsze powierzchnie. Dlatego w sumie branża na inwestycje wydaje nawet do 6 mld zł rocznie – mówi Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.
Po latach dominacji hipermarketów dzisiaj branża zdecydowanie najszybciej rozwija się, jeśli chodzi o mniejsze i średnie formaty. W przypadku największych powierzchnia samego sklepu przekraczała 2,5 tys. mkw., a zazwyczaj dochodziła jeszcze minigaleria z kolejnymi sklepami. Dzisiaj na topie są sklepy o powierzchni ok. 1 tys. mkw. – klient może tam znaleźć wszystko...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta