Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Bez bonifikat i programów lojalnościowych

11 grudnia 2013 | Prawo i praktyka | Marta Tuzimek-Wiśniewska
Marta Tuzimek-Wiśniewska
autor zdjęcia: M. P.
źródło: Rzeczpospolita
Marta Tuzimek-Wiśniewska

Reklamy apteki oraz jej działalności nie stanowią jedynie informacje o adresie i godzinie otwarcia.

Wraz z wejściem w życie z początkiem 2012 r. ustawy refundacyjnej, do Prawa farmaceutycznego zostały wprowadzone regulacje, które uniemożliwiły reklamowanie aptekom ich działalności. W poprzednim stanie prawnym zabroniona była reklama działalności aptek kierowana do publicznej wiadomości, odnosząca się w sposób bezpośredni do refundowanych leków oraz wyrobów medycznych. Regulacja ta ściśle korelowała z ogólną zasadą, wynikającą z Prawa farmaceutycznego, która zakazuje reklamy kierowanej do publicznej wiadomości (tj. do przeciętnego konsumenta, a nie specjalisty) produktów refundowanych. Oznacza to, że zakazane było jedynie reklamowanie apteki w zakresie jej działalności związanej ze sprzedażą leków przepisywanych na receptę, a możliwa była...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9712

Wydanie: 9712

Spis treści
Zamów abonament