Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Lubię przekraczać granice

11 grudnia 2013 | Opera Narodowa | Jacek Marczyński
autor zdjęcia: Krzysztof Bieliński
źródło: Archiwum Teatr Wielki – Opera Narodowa

Nadja Michael lubi niezwykłe bohaterki, jak Judyta z „Zamku Sinobrodego” i kreatywnych reżyserów, jak Mariusz Treliński.

Nigdy wcześniej nie była pani Judytą z „Zamku Sinobrodego"?

Nadja Michael: Zgadza się. To będzie mój debiut.

Co zadecydowało, że przyjęła pani propozycję Teatru Wielkiego – Opery Narodowej?

Wcześniej podpisałam kontrakt na występ w tej roli w Metropolitan Opera, a potem ofertę złożył mi dyrektor Waldemar Dąbrowski. Ku mojemu zdumieniu i radości okazało się, że chodzi o tę samą inscenizację, która będzie wystawiana w Warszawie i w Nowym Jorku. Zyskałam w ten sposób szansę dłuższej pracy nad tą postacią i myślę, że moja interpretacja będzie się rozwijać i pogłębiać.

Judyta to interesująca bohaterka?

Bardzo, na dodatek wzbogacona fantastyczną muzyką. Zarówno Judyta, jak i Sinobrody nie są postaciami realnymi, jest w nich tajemnica, romantyczna mroczność, niedopowiedzenie. Trzeba się w nie zagłębiać, ale i tak nic nie jest oczywiste.

Pani chyba lubi wcielać się w mocne kobiety, bo w repertuarze ma Lady Makbet, Toscę, Salome, Medeę. One potrafią walczyć o swoje prawa, o miłość, o...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9712

Wydanie: 9712

Spis treści
Zamów abonament