Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kameralne oblicza kompozytorów

11 grudnia 2013 | Opera Narodowa | Jacek Marczyński
źródło: NFC

Stanisław Leszczyński opowiada o nowym cyklu koncertów w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej.

Skąd pomysł „Preludiów premierowych" w Salach Redutowych?

Stanisław Leszczyński: Na świecie coraz więcej teatrów operowych nie ogranicza działalności do spektakli, ale proponuje koncerty – symfoniczne, kameralne, także recitale. Wydawało mi się, że stworzenie pewnego rodzaju kontrapunktu dla opery może być ze wszech miar interesujące. Będziemy pokazywać bardziej liryczne, kameralne oblicze kompozytorów wielkich dzieł operowych. Przy okazji premiery „Diabłów z Loudun" zaproponowaliśmy zupełnie „innego" Pendereckiego: twórcę na przykład pięknej „Missa brevis". Jest też drugi, ale nie mniej ważny aspekt: ten cykl motywuje muzyków Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, ma przeciwdziałać pewnej rutynie, w jaką mogą popadać członkowie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9712

Wydanie: 9712

Spis treści
Zamów abonament