Polska potęgą na rynku oświetlenia
Mój biznes | Cztery lata temu firma Marox uruchomiła produkcję żarówek LED. Dziś kupują je klienci nie tylko w Polsce, lecz także w wielu krajach UE.
michał Duszczyk
Polski przemysł oświetleniowy to jeden z tych sektorów gospodarki, z których możemy być dumni. Nasz kraj pod względem produkcji żarówek stanowi trzecią siłę w Europie. Wartość polskiego rynku szacuje się na 4 mld zł rocznie. Wyprzedzają nas pod tym względem tylko Włosi i Niemcy. Czym polskie żarówki zaskarbiły sobie serca klientów? Jak podkreślają w Polskim Związku Przemysłu Oświetleniowego (PZPO), rodzime spółki dysponują nie tylko niezbędnymi technologiami do produkcji, ale do tego oferują ciekawy design po stosunkowo niskiej cenie. Nasza mocna pozycja na kontynencie nie jest więc zaskoczeniem dla fachowców z tej branży.
Plany ekspansji
Zdaniem ekspertów – mimo mocnej pozycji polskiego sektora oświetleniowego – wybicie się poszczególnych firm na europejskim rynku nie jest łatwe. Powód? – Rynek jest mocno rozdrobniony. W sumie oświetleniem zajmuje się w Polsce około 600 podmiotów, z czego zdecydowana większość, bo 98 proc., to firmy średnie, małe i mikro – tłumaczy Katarzyna...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta