Firmy energetyczne zabiegają o względy klienta
Energetyka. Polacy bardzo chętnie zmieniają np. operatora telefonii komórkowej, ale na innego sprzedawcę prądu zdecydowało się dotąd niespełna 114,5 tys. gospodarstw domowych.
– Zainteresowanie nadal jest skromne, zważywszy, że do zmiany sprzedawcy mamy prawo od połowy 2007 roku. To kropla w morzu w porównaniu z 15 milionami odbiorców prądu w Polsce – stwierdza Leszek Juchniewicz, ekspert organizacji Pracodawcy RP i były prezes Urzędu Regulacji Energetyki.
Dlaczego nie jesteśmy zainteresowani obniżeniem rachunku za prąd? Przede wszystkim nie widzimy w tym specjalnego interesu. Różnice w cennikach poszczególnych firm są niewielkie. Jak wylicza Juchniewicz, zmiana sprzedawcy to korzyść rzędu od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych w skali roku, aktualnie około 10 proc. wartości rachunku za sam prąd....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta