Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Cudzoziemiec tak jak Polak ma prawo do informacji

21 stycznia 2014 | Administracja
autor zdjęcia: Krzysztof Skłodowski
źródło: Fotorzepa

Rozmowa: dr Witold Klaus, prezes Zarządu Stowarzyszenia Interwencji Prawnej

Rz: Trzask odkładanej słuchawki w odpowiedzi na pytanie w języku obcym – to jedna z podstawowych przeszkód, jakie napotyka w urzędzie przybysz z zagranicy. Co trzeba zrobić, by obywatel innego państwa mógł bez problemu załatwić sprawę?

Witold Klaus: Nie można wymagać, by każdy urzędnik mówił po angielsku i rosyjsku, ale w każdym urzędzie powinna być przynajmniej jedna osoba, która w razie potrzeby będzie mogła wystąpić w charakterze tłumacza i doradcy przybysza z zagranicy.

W każdym urzędzie jest miejsce, w którym klient może zasięgnąć informacji. Czy osoba w nim zatrudniona powinna mówić przynajmniej po angielsku?

To zależy, jak wielu cudzoziemców załatwia sprawy w danym urzędzie. W przypadku dużych miast, jak Wrocław, Kraków czy Warszawa, oczywiście tak...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9743

Wydanie: 9743

Spis treści
Zamów abonament