Drogie auta hitem rynku
Motoryzacja | Sprzedaż aut marek segmentu premium rośnie w Polsce dwukrotnie szybciej niż znacznie tańszych samochodów marek popularnych
Adam woźniak
Polski rynek samochodów drogich marek zostawił kryzys daleko za sobą. W ubiegłym roku sprzedaż marek premium przekroczyła 25 tys. sztuk i wzrosła w porównaniu z rokiem poprzednim o prawie 12 proc. To wzrost dwukrotnie większy niż w przypadku marek popularnych. Według Instytutu Samar samochody klasy Mercedesa czy BMW mają już prawie 9 proc. rynku nowych aut.
Nieliczni importerzy – na 17 marek tylko cztery – odnotowali w ubiegłym roku spadki. – Ten segment aut jest znacznie bardziej odporny na zawirowania ekonomiczne – twierdzi Andrzej Halarewicz z firmy analitycznej Jato Dynamics. Według szefa Instytutu Samar Wojciecha Drzewieckiego na rosnącą popularność marek premium wpływają także wzrost zamożności społeczeństwa, zakupy firm, a przede wszystkim coraz większa oferta. – To nie są już tylko wielkie limuzyny. To samochody we wszystkich segmentach, także aut mniejszych, więc trafiają do znacznie większej liczby klientów – tłumaczy Drzewiecki.
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta