Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Drogie auta hitem rynku

21 stycznia 2014 | Ekonomia
Cztery marki to prawie 90 proc. rynku aut premium w Polsce
źródło: Rzeczpospolita
Cztery marki to prawie 90 proc. rynku aut premium w Polsce

Motoryzacja | Sprzedaż aut marek segmentu premium rośnie w Polsce dwukrotnie szybciej 
niż znacznie tańszych samochodów marek popularnych

Adam woźniak

Polski rynek samochodów drogich marek zostawił kryzys daleko za sobą. W ubiegłym roku sprzedaż marek premium przekroczyła 25 tys. sztuk i wzrosła w porównaniu z rokiem poprzednim o prawie 12 proc. To wzrost dwukrotnie większy niż w przypadku marek popularnych. Według Instytutu Samar samochody klasy Mercedesa czy BMW mają już prawie 9 proc. rynku nowych aut.

Nieliczni importerzy – na 17 marek tylko cztery – odnotowali w ubiegłym roku spadki. – Ten segment aut jest znacznie bardziej odporny na zawirowania ekonomiczne – twierdzi Andrzej Halarewicz z firmy analitycznej Jato Dynamics. Według szefa Instytutu Samar Wojciecha Drzewieckiego na rosnącą popularność marek premium wpływają także wzrost zamożności społeczeństwa, zakupy firm, a przede wszystkim coraz większa oferta. – To nie są już tylko wielkie limuzyny. To samochody we wszystkich segmentach, także aut mniejszych, więc trafiają do znacznie większej liczby klientów – tłumaczy Drzewiecki.

...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9743

Wydanie: 9743

Spis treści
Zamów abonament