Jak prawidłowo przygotować załączniki do projektu uchwały budżetowej
legislacja | Plan finansowy jednostki samorządu terytorialnego to jeden z najważniejszych aktów prawa miejscowego. Dlatego tak ważne jest jego dobre przygotowanie – zarówno części normatywnej, jak i załącznikowej.
Mariusz Lachowski, Naczelnik Wydziału Tekstów Jednolitych i Analiz Techniki Prawodawczej Biura Legislacyjnego Kancelarii Sejmu
Rozpoczął się kolejny rok, co dla organów władzy państwowej, w tym i tych kierujących jednostkami samorządu terytorialnego, oznacza początek nowego roku budżetowego. Te z nich, które zdążyły uchwalić i ogłosić swoje uchwały budżetowe na rok 2014 mają komfort zarządzania finansami na podstawie tych uchwał. Te, które nie zdążyły uchwalić lub ogłosić swoich uchwał budżetowych, muszą się posłużyć projektem uchwały budżetowej. Nieuchwalenie uchwały budżetowej do 31 marca powoduje konieczność uchwalenia tzw. prowizorium budżetowego, czyli planu finansowego gminy na okres krótszy niż rok. To jednak sytuacje odosobnione. Pomocne i dyscyplinujące przy opracowywaniu i uchwalaniu uchwał budżetowych swą uchwały w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej, które zgodnie z art. 234 ustawy o finansach publicznych, mają za zadanie określić wymaganą szczegółowość projektu budżetu, terminy obowiązujące w toku prac nad projektem uchwały budżetowej oraz wymogi wobec uzasadnienia i materiały informacyjne, do przedłożenia przez zarząd jednostki samorządu terytorialnego jej radzie wraz z projektem uchwały budżetowej.
Akty normatywne ustalające plan finansowy państwa czy jednostki samorządu terytorialnego to bodaj najtrudniejsze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta