Wedel stawia na eksport
Rynek słodyczy | Obecnie około 6 procent sprzedaży firmy trafia za granicę. Ten odsetek będzie rósł.
katarzyna kucharczyk
Krajowy rynek słodyczy jest wart 5,3 mld zł, a razem z produktami sprzedawanymi luzem – ok. 6 mld zł. Nie rośnie tak dynamicznie, jak jeszcze kilka temu prognozowali eksperci. Dlatego szansą na zwiększanie sprzedaży dla firm jest eksport.
Taki plan ma m.in. Wedel. – Obecnie ok. 6 proc. naszych produktów sprzedawana jest za granicą. Zamierzamy rozszerzyć eksport na nowe kraje – mówi „Rz" Witold Ziobrowski, dyrektor zarządzający Lotte Wedel.
Firma chce, by jej produkty znalazły się w dużych sieciach handlowych. – Obecnie prowadzimy rozmowy na temat współpracy z kilkoma operatorami – sygnalizuje Ziobrowski, nie zdradzając szczegółów.
Wedel chce też uzyskać certyfikaty koszerności i halal, co pozwoli mu rozszerzyć eksport na kolejne rynki. Jak wskazuje Ziobrowski, wedlowskie produkty...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta