Jednostronna zmiana umowy niezgodna z prawem
Przedsiębiorca nie powinien oferować dodatkowych pakietów usług, wliczających ich wartość do faktury i oczekiwać, że osoby niezainteresowane ich wykorzystywaniem same odejmą sobie tę kwotę i w ten sposób nie zgodzą się na zmianę umowy.
Przedsiębiorca nie powinien domniemywać, że konsument zgadza się na zmianę umowy. Musi mieć co do tego pewność i stworzyć takie warunki, aby klient mógł zapoznać się z nową propozycją i swobodnie podjąć decyzję, czy godzi się na zmiany. W szczególności samo opłacenie faktury nie powinno być interpretowane jako zgoda konsumenta na przyjęcie nowej oferty. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów traktuje takie praktyki jako naruszające zbiorowe interesy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta