Błąd w księdze trzeba poprawić
Skreślając dotychczasową treść i wpisując właściwą, podatnik musi zachować czytelność korygowanego zapisu. Zmiana powinna być zaparafowana i opatrzona datą.
- Prowadzę księgę przychodów i rozchodów. Po zapłaceniu zaliczki na podatek za styczeń zauważyłem błąd w księgowaniu jednej z faktur kosztowych ze stycznia (czeski błąd, który sprawił, że zawyżyłem koszty). Jak poprawić błąd w księdze? Czy muszę dopłacić podatek z odsetkami? – pyta czytelnik
Podatnicy, którzy rozliczają podatek za pomocą księgi przychodów i rozchodów prowadzonej w formie elektronicznej czy też papierowej, są zobowiązani prowadzić księgę w sposób rzetelny i niewadliwy (§ 11 rozporządzenia ministra finansów z 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów; DzU nr 152, poz. 1475 ze zm., dalej: rozporządzenie). Oznacza to, że zapisy operacji gospodarczych w księdze powinny zapewnić prawidłowe ustalenie dochodu lub straty, podstawy opodatkowania i wysokości należnego podatku za rok podatkowy oraz okres sprawozdawczy, tj. miesiąc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta