Zdalnie nie zawsze skutecznie
Wirtualnie zarządzając pracownikami, menedżer nie powinien używać komputera jako narzędzia do uwiązania i kontroli pracowników. Liczba godzin spędzonych na pracy jest bowiem złudna i najczęciej nie przekłada się na wyniki.
Nowe technologie zmniejszyły naszą planetę do rozmiarów globalnej wioski, umożliwiając nieograniczone poszerzanie sieci kontaktów i wzbogacając dotychczasowe sposoby wykonywania pracy o zupełnie nowe formy (telepraca, co-sourcing, crowdsourcing i inne). Postęp techniczny, internacjonalizacja, powszechny dostęp do informacji powodują znaczące skrócenie procesów i ogromny wzrost efektywności wykonywanych zadań. Jednocześnie jednak niosą ze sobą nowe wyzwania. Jednym z nich jest coraz większe upowszechnianie się wirtualizacji pracy i ewaluacji funkcji zarządzania.
Najbardziej innowacyjni pracodawcy już dzisiaj zaczęli czerpać korzyści z wykorzystywania nowoczesnych technologii do tworzenia nowych modeli pracy i czynią z tego swoją przewagę konkurencyjną. Jednak odnalezienie się w nowej rzeczywistości dla zdecydowanej większości firm nadal nie jest łatwe i wymaga rozwijania zupełnie nowych kompetencji.
W organizacjach rozproszonych spada znaczenie formalnych atrybutów władzy i hierarchii zwierzchności, a coraz bardziej liczy się umiejętność wywierania wpływu i oddziaływania na ludzi. To duża zmiana dla menedżerów, którzy przez lata koncentrowali się na zadaniach, a rzadziej na ludziach i na budowaniu relacji.
Jak budować relacje pracownik – pracodawca w dobie pracowników tymczasowych i freelancerów, w której różnorodność kulturowa i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta