Telewizja 4K bez sukcesów
Technologie | Wciąż niewiele można w niej obejrzeć, bo debiuty produkcji w 4K się opóźniają, a sprzedaż telewizorów ultra HD to drobna część wszystkich trafiających na globalny rynek.
magdalena lemańska
Choć sprzedaż telewizorów ultra HD powoli nabiera rozpędu, na razie trudno powiedzieć, żeby tworzył się nowy wielki rynek do odbioru w tej technologii. Z najnowszych danych NPD Display Search wynika, że przez cały ubiegły roku na świecie sprzedano zaledwie 1,6 mln telewizorów zdolnych do odbierania obrazu w tzw. ultra HD czy 4K, czyli po prostu w ogromnej rozdzielczości. 4K to skrót od 4 i „kilo" – przedrostka oznaczającego tysiąc, bo to technologia umożliwiająca oglądanie obrazu o rozdzielczości 3840 na 2160 pikseli.
Sprzedaż kwitnie, ale w Chinach
1,6 mln telewizorów ultra HD sprzedanych w 2013 roku to kropla w morzu przy całym rynku sprzedaży odbiorników TV szacowanym na ok. 200 mln sztuk rocznie. Dla...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta