Produkujemy, ale nie kupujemy
Sprzedaż sprzętu elektronicznego znowu spada, nawet w największej kategorii, czyli telewizorów. Polskie fabryki produkują na eksport.
piotr mazurkiewicz
Sprzedaż sprzętu elektronicznego to jeden z największych segmentów handlu detalicznego. Wart jest ponad 20 mld zł, jednak od października 2013 do lutego 2014 r. jego wartość znów spadła, choć w sumie o wydawałoby się skromne 3 proc.
Polska jest największym producentem sprzętu elektronicznego w Europie – jak już pisaliśmy w „Rz", jego wartość wraz z produktami pokrewnymi ma wynieść w tym roku 13,8 mld euro. Jednak wciąż nasze zakłady produkują głównie na potrzeby innych rynków europejskich, ponieważ polscy konsumenci nie stawiają sprzętu elektronicznego wysoko na liście zakupowych priorytetów i w razie nawet potencjalnego pogorszenia sytuacji materialnej wielu jest w stanie szybko z takiego zakupu zrezygnować.
Tablety nadal górą
– Nieznacznie, acz stabilnie, rośnie sprzedaż sprzętu AGD. Rynek IT jest raczej płaski, tablety systematycznie wypychają z rynku segment notebooków. Spadek sprzedaży zauważalny jest w odniesieniu do telewizorów, gdzie branża odczuwa efekt wysokiej bazy z roku poprzedniego, spowodowany procesem cyfryzacji – wyjaśnia Marcin Rosati, p.o. prezesa Media Saturn Holding. Z sieciami Media Markt oraz Saturn to największy sprzedawca sprzętu w Polsce.
Firma zwraca też uwagę na wyniki sprzedaży smartfontów,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta