Rozstanie z operatorem jest trudne
USŁUGI | Umowę z dostawcą internetu bądź firmą telekomunikacyjną można rozwiązać. Szkopuł w tym, że nie zawsze z dnia na dzień. A często to kosztuje.
Łukasz Sitek
Kupując nowy telefon czy też decydując się na internet, wiele osób chce szybko załatwić wszelkie formalności. To zaś powoduje, że często nie czytają umowy. A jeśli nawet, to pobieżnie.
Popełniają błąd. W umowie zawarte są podstawowe informacje m.in. o prawach konsumenta, ale i jego obowiązkach.
Zresztą nie tylko w umowie. W praktyce równie ważna jak umowa jest treść regulaminu świadczenia usług – często to w nim, a nie w umowie, można znaleźć wszystkie najważniejsze kwestie dotyczące m.in. terminów wypowiedzenia umowy i sytuacji, w jakich jest to możliwe.
Ponadto często w umowie zgadzamy się na uruchomienie określonych serwisów, np. granie na czekanie. I wówczas nie można się dziwić, że rachunek będzie wyższy, niż się spodziewaliśmy.
Przyczyny rozwiązania umowy
Kto zatem pominie lekturę umowy i regulaminu, może się po jakimś czasie niemile zdziwić. Zwłaszcza gdy będzie chciał zmienić telefon, operatora lub dostawcę internetu.
A tego, że po jakimś czasie zmienimy zdanie, nie możemy – w chwili podpisywania umowy – wykluczyć. Rynek jest na tyle dynamiczny, że niemal stale pojawiają się kolejne promocje i atrakcyjne oferty cenowe. Klient ma prawo zmienić dostawcę internetu czy operatora sieci...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta