Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Auto to nie biuro na kółkach

11 kwietnia 2014 | Ekonomia i Rozwój
źródło: materiały prasowe

Masamichi Kogai | Jestem prezesem od niespełna roku, więc jeszcze nie pomyślałem o fabryce w Polsce. Obiecuję, że pomyślę – mówi szef Mazda Motor Corporation.

Rz: Co potrzeba na dzisiejszym trudnym rynku, kiedy właściwie każdy producent ma przyzwoitą ofertę, żeby wyprodukować rynkowy hit?

Masamichi Kogai: W 2008 roku po kryzysie finansowym japońscy producenci zostali ugodzeni podwójnie. Musieli borykać się z trzęsieniem ziemi i tragicznym w skutkach tsunami, a potem doszła do tego powódź w Tajlandii, gdzie mamy fabryki. Jakby tego było mało, umocnił się jen. Wtedy wyjście było jedno: wymyślić taki produkt, który zostanie zauważony na rynku, koszty musiały być najniższe z możliwych. Bo inaczej, żeby auto było nie wiem jak doskonałe, byłoby zbyt drogie i nikt nie chciałby go kupić. Wtedy zaczęliśmy przygotowywać modele Mazda 5, Mazda 6 i Mazda 3. I te modele zostały przychylnie przyjęte na rynku. Nie ukrywam, że w pewnym momencie pomógł słabnący jen.

Na ostatnich światowych salonach samochodowych Mazda wystawia praktycznie wyłącznie auta w kolorze czerwonym. Żeby podkreślić, że fabryka produkująca czerwony pigment przetrwała?...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9812

Wydanie: 9812

Spis treści
Zamów abonament