Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Unia da więcej na promocję

11 kwietnia 2014 | Ekonomia i Rozwój

Nawet 80 proc. będzie wynosił wkład Brukseli do budżetów kampanii promocyjnych.

Przedstawiciele Komisji Europejskiej, Rady UE oraz Parlamentu Europejskiego (tzw. trilog)  ustalili, że programy promujące żywność na terenie Wspólnoty będą finansowe z budżetu unijnego w 70 proc. A w przypadku kampanii poza UE wkład ten wyniesie 80 proc. Resztę będą musieli wyłożyć producenci. Propozycję tę poparła już Komisja Rolnictwa europarlamentu.

– Rozwiązanie wypracowane przez trilog jest po myśli Polski, ponieważ zabiegaliśmy o to, aby utrzymać jak najmniejszy wkład własny organizacji branżowych – komentuje Dariusz Goszczyński z Ministerstwa Rolnictwa. Pod koniec 2013 r. KE zaproponowała, aby producenci pokrywali 50 lub 40 proc. kosztów związanych z promocją. Dziś finansują kampanie w 20 proc., a 30 proc. pochodzi z budżetów krajowych. Resztę wykłada UE. Nowe przepisy mają wejść w życie w 2016 r.     —b.d.

Wydanie: 9812

Wydanie: 9812

Spis treści
Zamów abonament