Koniec ery taniego kurczaka
Polski drób swój sukces zawdzięcza głównie niskim cenom. Jego producenci dostrzegli już jednak potencjał w produktach premium.
Beata Drewnowska
– W 2014 r. sprzedaż naszego Kurczaka Zagrodowego będzie o kilkadziesiąt procent wyższa niż przed rokiem – mówi „Rz" Maciej Przyborski, członek zarządu firmy drobiarskiej Drosed.
Początki tej marki sięgają 1999 roku, ale jej dynamiczny rozwój zaczął się trzy lata temu. Chętnych na kurczaki zagrodowe nie brakuje, mimo że kilogram kosztuje średnio 12–15 zł, podczas gdy za kurczaki z masowej produkcji trzeba zapłacić dziś 7,5–8 zł za kilogram.
– Nasze społeczeństwo się bogaci i podróżuje po świecie, a tam produkty naturalne i certyfikowane, choć droższe niż standardowe, cieszą się dużą popularnością – wyjaśnia Maciej Przyborski.
Kurczaki zagrodowe hodowanesą tradycyjnymi metodami w kilkudziesięciu fermach na Podlasiu. Chów trwa 56, a nie – jak w masowej produkcji – 35–42 dni. Cały proces...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta