Zepsuty wodomierz nie oznacza, że automatycznie obciąża nas najwyższa kara
Ustalenie w regulaminie przedsiębiorstwa wodociągowego, że w przypadku braku możliwości odczytu rzeczywistego zużycia wody konsument ma zapłacić za tyle, ile byłby w stanie maksymalnie pobrać, jest niezgodne z prawem.
Od lat jedną z najczęściej kwestionowanych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów praktyk na rynku wodociągowo-kanalizacyjnym jest ustalanie należności za pobraną wodę na maksymalnym możliwym poziomie w przypadku utraty lub uszkodzenia wodomierza z winy odbiorcy. W ostatnim czasie taką praktykę stosowała np. gmina Krzanowice (decyzja nr RKT-05/2014). W regulaminie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta