Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Mundial poza internetem

24 czerwca 2014 | Prawo | Weronika Tokaj
Na portalach społecznościowych czy stronach internetowych logo FIFA można umieszczać tylko po wykupieniu drogiej licencji
źródło: Rzeczpospolita
Na portalach społecznościowych czy stronach internetowych logo FIFA można umieszczać tylko po wykupieniu drogiej licencji

Portale, które nie wykupiły specjalnej licencji, nie mogą używać żadnego z oficjalnych logotypów FIFA na stronach poświęconych mundialowi.

Międzynarodowa Federacja Piłki Nożnej (FIFA) zakazała używania w internecie m.in. wizerunku mundialowej maskotki, logo oraz pucharu. Efekt? Duże portale boją się restrykcji i relacjonują rozgrywki bez  pokazywania symboli charakterystycznych dla mistrzostw.

Mistrzostwa to biznes

Umieszczanie znaków zarejestrowanych przez FIFA na stronach internetowych, w szczególności w pobliżu reklam firm, które nie są oficjalnymi sponsorami imprezy, jest absolutnie zakazane. Portale, które nie wykupiły licencji, nie mogą też używać oficjalnych logotypów FIFA na swoich stronach czy zakładkach z treściami poświęconymi rozgrywkom. Aby pomóc zorientować się zainteresowanym w gąszczu zakazów, FIFA wydała liczący 27 stron przewodnik.

– Zasady, co można...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9871

Wydanie: 9871

Spis treści

Ściągawka przedsiębiorcy

Zamów abonament