Gry wideo. Bardziej prawdziwe niż samo życie
Technika | Trójwymiarowa rzeczywistość wirtualna na zawsze odmieni świat elektronicznej rozrywki - pisze Piotr Kościelniak.
„Gdy Obcy jest blisko, zapala się kropka na radarze. Kiedy ją ujrzałam, ogarnęło mnie przerażenie. Kropka jest szybka. Jeżeli ją widzisz, to Obcy też cię widzi. A to znaczy, że już jesteś martwy. Gdy Obcy wychylił głowę zza rogu, zaczęłam krzyczeć. Zasłoniłam twarz dłońmi i zamknęłam oczy. A kiedy je otworzyłam, leżałam martwa. Zapomniałam, że jestem w świecie gry".
Tak Jessica Conditt z portalu Joystiq opisuje jedną z pierwszych na świecie demonstracji gry wideo połączonej z goglami do rzeczywistości wirtualnej. Krótki epizod z gry „Alien: Isolation" został tak przerobiony, aby można było bawić się nim, korzystając z systemu Oculus Rift. Daje on złudzenie przebywania w wykreowanym przez maszynę świecie – jeżeli obrócimy głowę, trójwymiarowy obraz w okularach odpowiednio się zmieni. Nie trzeba naciskać guzików ani popychać gałek kontrolera od konsoli.
Efekt? „Te kilka minut w ciemnych korytarzach było dziesięć tysięcy razy bardziej przerażające niż zwykła gra na konsoli i telewizorze" – pisze Jessica Conditt.
Już wkrótce to samo będą mogli przeżyć fani gier na całym świecie. Podczas zakończonych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta