Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Terminal to wygoda dla klienta

22 września 2014 | Dobra Firma

Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na korzystanie 
z takich urządzeń, bo ich płatnicy chętnie dokonują transakcji bezgotówkowych. Banki oferują konta powiązane z terminalem.

Jak wynika z raportu NBP „Postawy Polaków wobec obrotu bezgotówkowego", najczęściej za zakupy kartą płacimy w dużych sklepach – 55 proc. badanych robi to często, a tylko 6 proc. nigdy nie płaci kartą. Najrzadziej wykorzystujemy kartę, płacąc za usługi – 9 proc. biorących udział w badaniu robi to często, a 73 proc. badanych nigdy nie użyło karty.

Na wyniki badania ma wpływ przede wszystkim kwota – w dużych sklepach najczęściej płacimy przynajmniej kilkadziesiąt złotych, w punktach usługowych często jest to kilka złotych.

Posiadanie terminalu płatniczego to koszt dla tego, kto go ma. Na podstawowe opłaty składają się comiesięczny koszt dzierżawy uzależniony od rodzaju terminalu oraz prowizja od każdej transakcji. Prowizja zawiera:...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 9947

Wydanie: 9947

Spis treści

Nieruchomości Warszawa

Międzynarodowe Targi Poznańskie

Okładka o Papieżu

Zamów abonament