Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Reklamy w internecie staną się bardziej opłacalne

24 września 2014 | Prawo | MoPo

Właściciele blogów, którzy czerpią zyski z reklam, zapłacą 8,5 proc. ryczałtu 
od uzyskanego przychodu. Warunkiem jest zgłoszenie fiskusowi takiej formy opodatkowania.

Minister finansów wydał na początku września interpretację ogólną, która zakończyła kilkuletnie spory o opodatkowanie zysku z reklam zamieszczanych na stronach internetowych (DD2/033/55/KBF/14/RD-75000). Wynika z niej, że osoba fizyczna, która udostępnia na stronie internetowej miejsce reklamowe za wynagrodzeniem, uzyskuje przychód z tytułu umowy o charakterze podobnym do umowy najmu lub dzierżawy. Dochód ten podlega co do zasady opodatkowaniu według stawek 18 i 32 proc. PIT....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9949

Wydanie: 9949

Spis treści
Zamów abonament