Reklamy w internecie staną się bardziej opłacalne
Właściciele blogów, którzy czerpią zyski z reklam, zapłacą 8,5 proc. ryczałtu od uzyskanego przychodu. Warunkiem jest zgłoszenie fiskusowi takiej formy opodatkowania.
Minister finansów wydał na początku września interpretację ogólną, która zakończyła kilkuletnie spory o opodatkowanie zysku z reklam zamieszczanych na stronach internetowych (DD2/033/55/KBF/14/RD-75000). Wynika z niej, że osoba fizyczna, która udostępnia na stronie internetowej miejsce reklamowe za wynagrodzeniem, uzyskuje przychód z tytułu umowy o charakterze podobnym do umowy najmu lub dzierżawy. Dochód ten podlega co do zasady opodatkowaniu według stawek 18 i 32 proc. PIT....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta