Jeśli firma zmienia adres, musi to zgłosić w urzędzie skarbowym
Powiadomienie fiskusa o nowym miejscu prowadzenia działalności to bezwzględny obowiązek przedsiębiorcy. Jeśli toczy się postępowanie, a podatnik tego nie zrobi, to powinien się liczyć z poważnymi konsekwencjami.
Fiskus wszczął wobec mojej firmy postępowanie w zakresie określenia wysokości zwrotu VAT. Ponieważ zmieniłem miejsce, gdzie funkcjonuje moja firma, załatwiłem na poczcie, że korespondencja będzie mi przekazywana na ten nowy adres. Czy mimo to trzeba o nowym adresie zawiadamiać skarbówkę? – pyta czytelnik.
Zgodnie z art. 146 § 1 ordynacji podatkowej (dalej: o.p.) w toku postępowania strona oraz jej przedstawiciel (lub pełnomocnik) mają obowiązek zawiadomić organ podatkowy o zmianie swojego adresu. Chodzi tu również o przypadek zmiany adresu elektronicznego, jeżeli wniesiono o zastosowanie takiego sposobu doręczania pism albo wyrażono na to zgodę. W przypadku zaniedbania takiego obowiązku, zgodnie z art. 146 § 2 o.p., organ podatkowy uzna pismo za doręczone pod dotychczasowym adresem. Oznacza to, że takie pismo, którego podatnik – strona postępowania – nie odebrał, zostanie włożone przez pracownika organu podatkowego do akt sprawy i uznane za doręczone w sposób właściwy. Obowiązek ten dotyczy okresu od...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta