Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polski sport na drodze do większych pieniędzy

26 lutego 2015 | Ekonomia
W sponsoringu sportowym siatkówka idzie łeb w łeb z futbolem
źródło: Rzeczpospolita
W sponsoringu sportowym siatkówka idzie łeb w łeb z futbolem

media | Ani wartość sportowego sponsoringu telewizyjnego, ani prawa mediowe nie są u nas warte tyle co w innych krajach Europy. Ale branża podejmuje działania, by zaczęło się to w końcu zmieniać.

magdalena lemańska

Gdyby sponsorzy musieli zapłacić telewizjom za każdą chwilę, w której ich marki były widoczne w czasie relacji sportowych, to przeliczając według cenników reklamowych, musieliby wyłożyć w ubiegłym roku 3,83 mld zł. Tak wynika z obliczeń wrocławskiej firmy Pentagon Research (PR), która bada tzw. ekwiwalent reklamowy ekspozycji marek w telewizji.

Siatkówka na topie

Jak zauważa Adam Pawlukiewicz z PR, to kwota podobna jak w ubiegłym roku, ale wciąż aż 15 razy mniejsza niż np. w Niemczech. Zarazem jest to prawdopodobnie więcej niż w Czechach czy na Słowacji, gdzie ekwiwalentów w ogóle nikt nie bada, bo rynek tego typu działań jest znacznie mniejszy. – Na rynkach takich jak niemiecki sport ogląda oczywiście więcej ludzi, ale też reklamują się przy wydarzeniach sportowych większe firmy, a kluby zarabiają...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10076

Wydanie: 10076

Spis treści
Zamów abonament