Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rzecznik finansowy dla klientów banków

12 czerwca 2015 | Prawo | Mateusz Rzemek

Posłowie PO proponują zmiany, które mają 
zapewnić kompleksową pomoc dla klientów 
instytucji finansowych.

Sejm w czwartek rozpoczął pracę nad ustawami o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o rzeczniku finansowym.

Nowe przepisy przewidują powołanie nowej instytucji wspierającej klientów wszystkich instytucji finansowych.

– Dzisiaj rynek kapitałowy oferuje dużo usług: bankowe, zaciąganie pożyczek i kredytów, ubezpieczenia czy zakup jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych – powiedziała Krystyna Skowrońska, posłanka PO, prezentując projekt w Sejmie. – Dlatego proponujemy powołanie rzecznika finansowego, który reprezentowałby klientów tych firm przy rozpatrywaniu reklamacji.

Nowe przepisy wprowadzają bowiem możliwość złożenia reklamacji do umowy finansowej. Jeśli nie zostanie ona rozpatrzona w terminie 30 dni lub przy bardziej skomplikowanych sprawach 60 dni, będzie to oznaczało uznanie racji klienta. —mrz

etap legislacyjny: po pierwszym czytaniu w Sejmie

Wydanie: 10164

Wydanie: 10164

Spis treści
Zamów abonament