Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zwroty i reklamacje zawsze w ewidencji

04 lutego 2016 | Dobra Firma | Regina Drabik
WZÓR ewidencji zwrotów i uznanych reklamacji towarów lub świadczonych usług
źródło: Rzeczpospolita
WZÓR ewidencji zwrotów i uznanych reklamacji towarów lub świadczonych usług

Przedsiębiorca, który używa kas fiskalnych, ma obowiązek wpisywać w osobnym rejestrze towary, które zostały mu zwrócone przez nabywców.

Rozpoczynam prowadzenie działalności (handel detaliczny). Jakie warunki musi spełniać kasa fiskalna i na co zwrócić uwagę przy jej zakupie? Jeśli uznam reklamację towaru, to czy można to wpisać w rejestr sprzedaży, czy trzeba mieć osobny rejestr na takie reklamacje? – pyta czytelnik.

Na podatników sprzedających towary bądź świadczących usługi i ewidencjonujących transakcje za pomocą kas fiskalnych nałożono wiele obowiązków. Jednym z nich jest prowadzenie ewidencji zwrotów towarów i uznanych reklamacji towarów i usług. Ewidencja taka powinna zostać założona, nawet jeśli podatnik nie ma jeszcze zwrotów czy uznanych reklamacji.

Ustawowe kryteria i warunki techniczne

Zgodnie z § 3 ust. 1 rozporządzenia ministra finansów z 14 marca 2013 roku w sprawie kas rejestrujących (DzU z 2013 r., poz. 363) podatnicy prowadzą ewidencję każdej sprzedaży, w tym sprzedaży zwolnionej, wyłącznie przy użyciu kas spełniających...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10361

Wydanie: 10361

Spis treści
Zamów abonament