Ubieralne gadżety wejdą nam w krew
Obok słuchawek bluetooth w tym roku najlepiej sprzedawać się będą inteligentne zegarki i opaski. Ale inżynierowie już pracują nad rozwiązaniami, które będą monitorować pracę naszych organizmów... od wewnątrz.
magdalena lemańska
Wszystkich ubieralnych gadżetów elektronicznych sprzeda się w tym roku na świecie 274,6 mln sztuk, czyli o prawie jedną piątą więcej niż w minionym roku – wynika z danych firmy Gartner badającej rynek elektroniki. W przyszłym ich sprzedaż dalej będzie rosnąć i dobije do 323 mln egzemplarzy.
Zegarki na czele
Najlepiej w tej kategorii mają się sprzedawać inteligentne zegarki. W tym roku ich sprzedaż wzrośnie aż o dwie trzecie i przekroczy 50 mln. Dynamiczny rozwój tego segmentu zapoczątkowała firma Apple, popularyzując ubieralne urządzenia i tworząc na nie modę.
To zegarki mają zdecydowanie najwyższy potencjał sprzedażowy wśród wszystkich ubieralnych urządzeń i w 2019 roku wartość ich sprzedaży sięgnie 17,5 mld dol. – komentuje Angela McIntyre, dyrektor ds. badań w Gartnerze.
Apple nie podał wprawdzie przy okazji żadnych wyników sprzedażowych AppleWatch, ale według...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta