Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Obalić „chiński mur”

04 listopada 2016 | Życie Ziemi Lubuskiej | Wojciech Romański

Budowa autostrady daje impulsy rozwojowe nie tylko na poziomie krajowym, ale i regionalnym. Jest tylko jeden problem – żeby ten mechanizm zadziałał, trasa musi być w wygodny sposób dostępna dla wszystkich, a nie pełnić rolę korytarza tranzytowego. Bo wtedy ci, którzy znajdą się za jej płotem nie tylko nic nie zyskują, ale tracą.

I tak to wygląda w przypadku lubuskiego odcinka autostrady A2, na którym brakuje jeszcze dwóch istotnych, zapisanych w umowie koncesyjnej węzłów Łagów i Myszęcin. Tyle, że formalnie mogą one powstać nawet w okolicach 2030 r.

Niby ze od strony koncesjonariusza sprawa jest jasna – ich budowa ma bezpośredni związek z określonym natężeniem ruchu na trasie, a takiego, który by to uzasadniał, jeszcze nie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10591

Wydanie: 10591

Spis treści
Zamów abonament