Czekoladowa hossa nad Wisłą
W Polsce nie brakuje firm, które z sukcesem wykorzystały duży popyt na słodycze w kraju i za granicą. Te ze ścisłej czołówki postawiły nie tylko na inwestycje w budowę nowych zakładów i zwiększanie mocy produkcyjnych, ale także na innowacje oraz skuteczną promocję swoich flagowych produktów.
-Zoltán Novák, dyrektor generalny Mondelēz Polska
Polskim biznesem światowego potentata branży cukierniczej kieruje od 2012 r. Od 2015 r. jest także dyrektorem generalnym w krajach bałtyckich. Mondelēz, znany z takich marek, jak Milka, Alpen Gold, Prince Polo i Delicje, jest liderem rynku czekolady i ciastek markowych w Polsce. Firma zatrudnia w naszym kraju ok. 3,3 tys. osób i ma tutaj siedem zakładów: w Jankowicach, Bielanach Wrocławskich, Cieszynie, Skarbimierzu, Jarosławiu oraz Płońsku. W połowie 2016 r. rozpoczęła budowę globalnego Centrum Badań i Rozwoju w Bielanach Wrocławskich. Jego otwarcie planowane jest na 2017 r. Zoltán Novák do Mondelēz International (wtedy jeszcze Kraft Foods) dołączył w 2006 r., obejmując funkcję dyrektora zarządzającego na Węgrzech. Pracował także w Imperial Tobacco i Pepsi Cola International. Jest absolwentem zarządzania na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta