Odległe kraje kuszą firmy cukiernicze
Producenci słodyczy muszą stawiać przede wszystkim na eksport, jeżeli chcą nadal rozwijać się w szybkim tempie. Duży potencjał mają szczególnie rynki Bliskiego i Dalekiego Wschodu. Beata Drewnowska
O niemal 2 proc. może się zwiększać popyt na słodycze w Polsce w najbliższych kilku latach – szacuje firma KPMG w Polsce.
– Produktami, które mają najlepsze perspektywy i kontynuują wyraźny trend wzrostowy, są wyroby czekoladowe – mówi Rafał Wiza, partner w dziale audytu, szef zespołu private equity w KPMG w Polsce. – Ich spożycie w Polsce jest jednak nadal znacznie niższe niż w wielu krajach Unii Europejskiej.
Chiny na celowniku
Jednym z krajów, od którego dzieli nas duży dystans, są Niemcy. Tam wydatki per capita na słodycze z czekolady są wciąż blisko dwukrotnie wyższe niż w Polsce.
Rafał Wiza zwraca uwagę, że wraz z rozwojem rynku zwiększa się też zapotrzebowanie na droższe produkty markowe. W ostatnich miesiącach dodatkowo napędza je program 500+.
Przedstawiciele branży przyznają jednak, że znacznie szybciej niż rynek krajowy – na którym muszą zmagać się m.in....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta