Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Konsumenci mają zaufanie do silnych marek

30 listopada 2016 | Ekonomia
źródło: materiały prasowe

Rz: Czy producenci słodyczy dobrze wykorzystali wejście Polski do Unii Europejskiej?

Marek Przeździak: Wejście do UE przyniosło otwarcie się olbrzymiego rynku zbytu, co doskonale jako branża wykorzystaliśmy. Po 11 latach od akcesji zajmujemy pierwsze miejsce pod względem wartości eksportu wysoko przetworzonej żywności z Polski. Na rynek unijny trafia 70 proc. sprzedaży zagranicznej słodyczy z naszego kraju.

Jak udało się tego dokonać?

Dobrze przygotowaliśmy się do akcesji. Już na dwa lata przed wejściem do UE wdrożyliśmy zasadę podwójnego zera, która oznaczała wprowadzenie zerowych ceł na handel wybranymi słodyczami. Firmy błyskawicznie dostosowały się do przepisów unijnych, spełniając wysokie normy. Sporo zainwestowały także w rozbudowę i unowocześnienie produkcji. Teraz duże szanse widzimy w umowie CETA o wolnym handlu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10612

Wydanie: 10612

Spis treści
Zamów abonament