Mamy apetyt na innowacje
W 2017 roku światowe wydatki na słodycze zwiększą się o 1,5 proc. Motorem rynku jest nie tylko rosnący popyt w Azji, ale także nowości. Beata Drewnowska
Niemal 179,4 mld dol. wyniesie wartość globalnego rynku słodyczy wobec około 176,7 mld dol. w 2016 r. – prognozuje firma badawcza Euromonitor International. Spośród regionów, w których kwoty przeznaczane na słodycze są największe, najbardziej – o 2,5 proc. – powinna pójść w górę sprzedaż w krajach Azji i Pacyfiku. W 2017 r. przekroczy 40,4 mld dol.
W Europie Zachodniej, która zajmuje pierwsze miejsce na świecie, wydatki urosną o niespełna 1 proc., do blisko 53,3 mld dol. Z kolei w Ameryce Północnej, która obroni trzecią pozycję, zwiększą się o 1,9 proc., do ponad 37,7 mld dol. – szacuje Euromonitor.
Cukier stanieje?
Spadek wartości sprzedaży, licząc w dolarach, możliwy jest natomiast w Europie Wschodniej. Euromonitor nie wyklucza, że zmaleje ona m.in. w Polsce.
Dalszy rozwój europejskiego, w tym polskiego, rynku słodyczy zależeć będzie m.in. od cen surowców. Kluczowe będzie zniesienie kwot produkcji cukru w Unii Europejskiej w 2017 r.
– Deklaracje głównych producentów w UE pozwalają przyjąć, że sektor szykuje się do spadku cen w UE...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta