Drogi mają być bezpieczniejsze
Wypadków w skali kraju jest tu niewiele, ale rekordowo dużo jest tych naprawdę ciężkich. Modernizacje tras to jeden ze sposobów na poprawę sytuacji na Podlasiu.
Od strony statystycznej obraz bezpieczeństwa na drogach regionu uspokaja – województwo podlaskie jest w czołówce tych z najmniejszą liczbą wypadków. Problem w tym, że jeżeli do nich dochodzi, to w wielu przypadkach skutki są tragiczne.
Wciąż dużo zabitych
W 2016 r. na drogach regionu doszło do 684 wypadków (to o 13 mniej niż rok wcześniej), w których jednak zginęło 120 osób, a 831 zostało rannych. W porównaniu ze stanem sprzed roku mniej było rannych – o 43 osoby, ofiar śmiertelnych o dwie więcej. Podobnie jak w innych regionach przybyło kolizji – było ich ponad 12 tys., czyli o niecały tysiąc więcej.
Co naturalne, najwięcej wypadków miało miejsce w stolicy regionu – Białymstoku (łącznie 257, to kilkanaście mniej niż rok wcześniej). Kolejne „wypadkowe" miasta, choć już z dużo mniejszym natężeniem drogowych zdarzeń, to Łomża i Wysokie Mazowieckie – w tym ostatnim wzrost liczby wypadków był największy w regionie (było ich łącznie 50, czyli o 17 więcej niż w 2015 r.)
Na przeciwnym biegunie miast, gdzie kraks na drogach było najmniej – zaledwie dziewięć i z tylko jedną ofiarą śmiertelną – są Sejny, mimo że latem ściągają tu tłumy zmotoryzowanych turystów....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta