Spory frankowiczów z bankami mają sens
Pełnomocnicy kredytobiorców nie wprowadzają swoich klientów w błąd.
Tak zwane sprawy frankowe budzą coraz więcej emocji. Artykuł „Frankowicze – nabici w kredyt czy w usługę prawną" z 14 marca 2017 r. autorstwa dr. Michała Jabłońskiego i dr. Krzysztofa Koźmińskiego przedstawia pewien punkt widzenia. My chcemy przedstawić pogląd adwokatów praktyków prowadzących sprawy frankowe konsumentów.
Autorzy sugerują, że „stały się intratnym biznesem dla kancelarii prawnych", choć nie mają szans powodzenia, a oferujący swoje usługi prawnicy „gwarantują unieważnienie umów albo ich uzłotowienie", wprowadzając klientów w błąd.
Niech walczą o swoje
Jako praktycy prowadzący te procesy dla zwykłych ludzi nie zgadzamy się z większością tez zawartych lub sugerowanych w artykule.
Przede wszystkim nie zgadzamy się z tezą, że są kategorie lepszych i gorszych klientów, bardziej lub mniej świadomych, bardziej lub mniej przewidujących. Jesteśmy dumni, że naszymi klientami są osoby z różnych grup społecznych, których połączyła chęć posiadania własnego mieszkania. Są bardzo aktywni zawodowo i zazwyczaj także społecznie, rzadko korzystają z pomocy państwa, której warunków i tak nie spełniają. Nie boją się podejmować racjonalnego ryzyka. Teraz wiele z nich żyje w strachu, że nie będą w stanie się utrzymać, bez perspektywy na zmianę.
Ludzie ci zostali pozostawieni sami sobie pomimo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta